Varenr: 036872000 2018 250

Beta Sykkel X-Trainer 2T 250cc 2018

Velg type
Velg komponenter
u/mva: kr. 54.400,-
kr. 68.000,-
Legg i handlekurv
Ikke på lager - bestillingsdager 0

Beta Crosstrainer 250ccm

Beta har revolusjonert enduro markedet med en sykkel som er kompakt, lett og enkel å kjøre. 

Møt Xtrainer! 

Xtrainer er den eneste ekte «all-round» enduro sykkelen i markedet. Den perfekte sykkelen for nybegynneren som ønsker å få en fullverdig enduro opplevelse på en mindre og nettere sykkel, eller for eksperten som ønsker en sykkel til teknisk kjøring.

Beta sine ingeniører så behovet for å bygge en sykkel som definerer moro, en motorsykkel som er perfekt for nybegynnere som skal involvere seg i den fantastiske verdenen som finnes for enduro kjørere.
Xtrainer tilbyr uovertruffen ytelse samtidig som den er utrolig lettkjørt. Høydepunktene inkluderer en mindre deltabox ramme med lavere sete høyde og lavt tyngdepunkt.
Tilfør en 43mm forgaffel sammen med en dedikert bakdemper og du har en sykkel som er smidig og lett å kontrollere, noe som igjen øker kjørerens selvtillit.

Chassiset er paret med en motor som kommer fra den populære 300 RR, kun redesignet for å tilby en kraft som er mer lineær og progressiv, noe som gjør sykkelen mer anvendbar. Beta sine ingeniører tilførte også en elektronisk styrt olje-innsprøytning for å få den perfekte olje og bensin blandingen ved alle forhold og for å eliminere behovet av å blande olje i bensinen.

Om du vil lære enduro, eller om du vil forbedre dine tekniske ferdigheter på enduro, så er det en Xtrainer du trenger. Den første ordentlige enduro sykkelen for alle!

Xtrainer; Definisjonen på Moro!

Syklene er typegodkjent i Norge, og kan enkelt registreres på hvite skilt! (mellomklasse fra 18 år)


Following the great success of the XTrainer 300, Beta launches on the market the 250cc version. Originally born for non-European markets, the brand new XTrainer 250 is now available with EURO4 homologation for European market as well.
Compared to our bestseller XTrainer 300, this new capacity is perfect for those who are looking for a 2-stroke enduro with a gentler character, with slightly lower power and torque ratings to ensure excellent ride-ability especially under difficult conditions. Be it to take first steps offroad or for extreme tracks.
The new Xtrainer 250 offers:
• More linear and smooth power delivery, more easy to ride;
• Beta Power Valve, easily adjustable from the outside, enables excellent adaption of performance to different conditions;
• XTrainer low seat height (910 mm vs 930) for a more confident riding;
• Electronic oil injection eliminates the mess of pre-mixing your fuel;
• Soft enduro tires matching perfectly with the character of the engine.
 
TECHNICAL DATA                                  X Trainer 300
CHASSIS
Frame perimetric frame in molybdenum steel with double cradle split above the exhaust port
Wheelbase 1467 mm
Max length 2157 mm
Max width 802 mm
Max height  1245 mm
Seat height 910 mm
Ground clearance 320 mm
Footrest height 390 mm
Dry weight 99 kg (front 48 kg; rear 51 kg)
Fuel tank capacity 8,5 l.
Reserve 1,5l.
Oil tank capacity 650cc
Cooling system capacity 1,3 l.
Front suspension Hydraulic USD fork with ø 43 mm shaft
Rear suspension Monoshock with progressive compound lever
Shock absorber stroke 110 mm
Front wheel travel 270 mm
Rear wheel travel 270 mm
Front brake Wave disc ø260 mm and double-piston floating caliper 
Rear brake Wave disc ø240 mm and single-piston floating caliper
Front rim 21 x 1,6 - 36 holes
Rear rim 18 x 1,85 - 36 holes
Front tyre 80/100 - 21
Rear tyre 140/80 -18
ENGINE
Type Single cylinder, 2-stroke, liquid-cooled
Bore 66,4 mm
Stroke 72 mm
Displacement 249 cc
Compression ratio 13,2:1
Exhaust Valve BPV Systsem
Starter electric starter
Ignition AC Kokusan - digital CDI with oil pump controller 
Spark plug NGK GR7CI8
Induction system induction reed
Lubrication Mixing with electronic pump
Carburettor Keihin PWK 36
Clutch wet multi-disc clutch
Primary drive straight toothing Z. 28/70
Transmission 6 gears
Final transmission chain
Engine oil SAE 10W/40